vrijdag 10 mei 2013

Eerste Bloemkool

Ja ja
Gisteren mijn eerste oerhollandse Bloemkool geoogst!!

(zakje van slazaad haha heb ik gebruikt om een gaatje af te dekken op de kool)

Yesss wie zei ook alweer bloemkool uit zaad lukt niet whahah nou dacht het wel...
een heel klein prachtig mooi wit bloemkooltje.
Die buiten staan zien er niet zo hoopvol uit maar die in de kas zien er toch wel goed uit dus hoop dat er nog meer volgen.

Ok toegegeven is meer soort witte broccoli stronk haha maar een tuider en wel mijn 84 jaar oude moeder zei , heel knap en ze zijn vaak zo klein.

Nou hier een compliment van mijn moeder!

Druk bezig nog steeds plaats te maken voor tunnel kas en die moet vandaag aankomen , heb het pakket uit Engeland gevolgd en staat in Utrecht nu, dus ik zit te wachten.

En ondanks prut weer, ook oer hollands net als me mini bloemkool;-), ga ik hem dan meteen neerzetten , fotoos volgen.

Heb gisteren me paprika's beloofd dat er ruimte aankomt
Grijns en we willen mijn paprika's niet teleurstellen!

2 opmerkingen:

  1. je zou iets eerder moeten oogsten, de bloemetjes zijn al een beetje open aan t gaan. ik hoop dattie gesmaakt heeft :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja joh was een dag niet geweest en is die zo open gegaan gaat erg snel met die warmte, nog niet gegeten moet ik zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen