zaterdag 11 mei 2013

Tunnelkas

Nou de tunnelkas is aangekomen hoor


Mijn Hubby is hier het frame aan het monteren.

En daar staat ie dan.
Eerste nacht heeft ie zelfs overleefd regen en storm hupsakee .

Net vele zakken met compostgrond ofte wel grondverbeteraar gekocht en naar tuin gesleept.

Tevens meteen door de knieen gegaan voor een dropplant, heel grappig soort munt die naar drop ruikt kan door thee en gerechtjes.

En 2 snack paprikaas gekocht en 8 brocolie plantjes.


Vanmiddag ga ik spitten in de tunnel, hahah klinkt heel grappig vind k zelf, aarde erin en links komkommers neer zetten en rechts augurken.

Was wat verwarring of er wel augurken plantjes waren alles lijkt zo enorm op elkaar maar net naar tuincentrum gereden en augurken plantjes bekeken nou die zijn precies wat ik ook gekweekt heb dus gaat helemaal goed komen.

Mijn zus is al met zuur aan experimenteren daar gaan de augurken heen en zei maakt ze in, heb ik dat geregeld of niet?

Heb zelfs een boek kado gehad inmaken en bewaren uit je moestuin, bijzonder leuk boekje met recepten en tips.

Ik zelf zie me zelf al potten vol tomaten chutney maken...nu nog vele tomaten zien te scoren uit me kas!

Heb een geweldig recept gezien van Jamie

        INGREDIENTEN

  1. 1 grote pot
  2. • 250 g rode uien, gesnipperd   (staan ook in me tuin)
  3. • 500 g gemengde tomaten, grof gehakt 
  4. • 1 rode chilipeper, zonder zaadjes en in ringetjes 
  5. • 75 ml rode wijnazijn 
  6. • 140 g bruine suiker
Doe alles in een pan, voeg naar smaak zout en peper toe en meng alles goed door. Laat dit in 30–40 minuten indikken toteen jam. Doe de chutney over in gesteriliseerde potjes en laat afkoelen. De chutney is in de koelkast tot 4 weken houdbaar. Heerlijk op toast met een stuk cheddar of andere kaas.

Nou dat moet mij zelfs lukken.....

Groet Sylvia




Geen opmerkingen:

Een reactie posten